Music Communicate: Kapitel 22.

Rykten sprids fort för när vi kom fram till arenan så var där redan ett antal fans som ville ta foton med oss.

När vi gick fram till dem kände jag Harry gripa tag i min hand och fläta samman våra fingrar.

 

-"Not here...not yet" viskade jag till honom och han släppte taget.

 

-"Right, sorry"

 

Vi tog foton med fansen och skrev ett antal autografer innan vi gick in i arenan och upp på läktaren. Vi skrek och tjoade med i matchen och blev överlyckliga när laget vi hejade på fick poäng.

När matchen var klar blev vi nervinkade till planen av spelarna.

-"Hey guys, attention please!" ropade en av spelarna till resten av dem. "We've got special guests here today. Harry Styles and Savannah Lake". Han pekade på oss och resten av spelarna klappade.

 

-"Welcome to our kingdom. You wanna try to play some baseball?" frågade han och slängde oss var sitt basebollträ. Både jag och Harry nickade ivrigt och plötsligt stormade några cheerleaders in på planen. De bar toppar som slutade strax ovanför naveln och en korta kjolar.

 

-"Nuh uh guys. She will be using these instead" fnittrade en av dem och slängde ett par pom poms till mig. "Hi, I'm Chloe" fortsatte hon och log emot oss.

 

Jag såg Harry nicka upp emot ett bås ovanför oss och plötsligt hörde jag musik eka ur högtalarna.

-"Just follow me..and the music. 'Cause if I know someone that can do that, it's you Savannah" viskade han och log emot mig innan spelarna drog med honom bort till höger sida av planen och cheerleaderna drog med mig till vänster.

 

Spelarna ställde upp sig snyggt och Harry framför dem. De började svinga basebollträna och ta några danssteg. Harry flinade och höll fast mig med sin intensiva blick.

 

"More to love when your hands are free

Baby put your pom poms down for me

Come on shake it up 1,2,3

Baby put your pom poms down for me…"

 

"Yeah they come from miles away

Just to see how you get down

Feels like an earthquake

Every time you come around

You hear ‘em saying yeah (yeah)

Every time feels like a revival

So get up, right now

We’re coming for the title…"

 

Jag stod och stirrade på Harry som levde ut för fullt. Han var en grym dansare faktiskt, och självklart en fantastisk artist. Jag kunde inte låta bli att le. Han släppte mig inte med den intensiva blicken.

 

"More to love when your hands are free

Baby put your pom poms down for me

Come on shake it up 1,2,3

Baby put your pom poms down for me

When you move I fall to my knees

Baby put your pom poms down for me

Come on shake it up 5,4,3

Baby put your pom poms down for me…"

 

"I want you on my team

Want you like kid just wants a milkshake

And I won’t let it go to waste if I get a taste

I’m gonna drink the whole thing

You hear ‘em saying yeah (yeah)

Every time feels like a revival

So get up, right now

We’re coming for the title…"

 

"More to love when your hands are free

Baby put your pom poms down for me

Come on shake it up 1,2,3

Baby put your pom poms down for me

When you move I fall to my knees

Baby put your pom poms down for me

Come on shake it up 5,4,3

Baby put your pom poms down for me…"

 

Plötsligt ställde Chloe och tjejerna sig upp bakom mig och började göra några utmanande rörelser. De gestikulerade till mig att bara hänga på, och det gjorde jag också. Denna gång var det jag som borrade min blick i Harry som bara flinade.

 

"Ladies to the left, fellas to the right

If you wanna see me put my pom poms down

Then sing it to me baby sing it right now

Na na na na na na, yeah yeah

If you wanna see me put my pom poms down

Then sing it to me baby sing it right now

Na na na na na na, yeah yeah…"

 

Vi båda gick ut till planens mitt och stod ansikte mot ansikte, och typ utmanade varandra på ett flörtigare sätt. Han böjde sig närmre mig för att kyssa mig men jag placerade mina händer emot hans bröst och knuffade honom kaxigt bakåt så han stapplade bakåt, med flinet fortfarande placerat på läpparna och blicken fäst på mig.

 

"More to love when your hands are free

Baby put your pom poms down for me

Come on shake it up 1,2,3

Baby put your pom poms down for me

When you move I fall to my knees

Baby put your pom poms down for me

Come on shake it up 5,4,3

Baby put your pom poms down for me"

 

Spelarna och cheerleaderna tjoade och ’aww:ade’ efter oss. Harry strosade fram till mig igen, log och böjde sig till mitt öra.

 

-”You gotta tear your walls down Savannah. Put your pom poms down for me, love” viskade han innan han tog ett steg bakåt igen.

-”Oh really, says who?” frågade jag kaxigt och tog ett bestämt kliv emot honom.

 

-”I do”

 

-”I think you teared them down pretty good last night” retades jag.

 

Jag hörde tydligt hur Chloe, tjejerna och spelarna ’ooo:ade’. Harry flinade och rodnade smått innan han svarade.

 

-”And you enjoyed it missy”

 

-”….still you weren’t the best I’ve seen” fortsatte jag att reta honom.

 

-”Hey, we both know that’s a huge lie”

 

-”Oh yeah? How can you be so sure I’m lying?”

 

-”Well, from the noices you made last night…I mean..oow” flinade han kaxigt.

 

Det fick mig att le, rodna och blygt titta ner i marken. Chloe och resten klappade och tjoade, och Harry småskrattade, gick fram till mig och drog mig till sig i en omfamning.

 

-”You’re just adorable” viskade han med en stort leende och jag fnissade och slog skämtsamt till honom i sidan innan vi tackade alla och begav oss ut från arenan.

-----------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Julia säger:

yay you're back :) BRAAAAA

Svar: Hell yeah I am!! :DTAAAACK
Moa

2013-09-27 | 23:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback