Music Communicate: Kapitel 15.

Jag vaknade till av att jag låg väldigt obekvämt och på något hårt. Hela min kropp var öm. Jag öppnade ögonen och kisade. Shit, jag hade somnat på golvet i studion. Min nacke ömmade när jag rörde huvudet neråt för att se efter vad som gjorde att min bröstkorg kändes så tung. När jag fick syn på vad det var så smög sig ett leende fram på mina läppar. På min bröstkorg låg en sovande Harry, han låg och snusade gulligt på en bit av min jacka. Jag drog försiktigt min hand igenom hans lockar som var lätt tilltufsade, men mitt leende försvann när jag fick syn på spår av tårar som torkat längs hans kinder, och jag mindes igår kväll, och hela orsaken till att vi befann oss här. Det högg till lite i mitt hjärta när jag kom ihåg hur ynklig han var då. Killen har faktiskt ett hjärta. Han saknar verkligen sin pappa, och han har olyckligtvis tagit på sig all skuld för hans död.

 

Harry ryckte till lite och vaknade av min beröring.

 

-”Morning sleepyhead” skrattade jag.

 

Han skakade lite på huvudet, gnuggade sig nyvaket i ögonen och kollade upp på mig.

 

-”Morning beautiful, sorry for crushing you” svarade han med mörk, nyvaken röst.

 

-”Hahah, aw it’s alright”

 

-”May I?” fortsatte jag.

 

-”May you what?”

 

Jag fuktade min tumme med lite saliv och började tvätta bort de torkade tårarna på Harry’s kinder.

 

-”Oh, thanks..”

 

-”You’re welcome” log jag.

 

Sedan utbröt en lång tystnad mellan oss, innan Harry bröt den igen.

 

-”You truly are beautiful..” kastade han ur sig och kollade meningsfullt in i mina ögon, medan jag tvättade bort de torkade tårarna på honom.

 

-”Wow, thanks..” skrattade jag lite nervöst.

 

Med min hand fortfarande på hans kind såg jag hur hans blick konstant växlade mellan mina ögon och mina läppar. Jag ryggade mig tillbaka och harklade mig, och han gjorde detsamma.

 

-”Um..what’s the clock?” frågade han och harklade sig ännu en gång.

 

-”Nine o´clock”

 

-”Ah good, then there’s no rush to get up” utbrast han lättad och slängde sig ner på min bröstkorg igen vilket fick mig ramla tillbaka ner på golvet och gapskratta.

 

-”Hahah, yes, there actually is. I have a job to go to. You know, I’m starting at Starbuck today..”

 

-”Not me”

 

-”Lazy ass” retades jag, och han bara låg kvar och log.

 

-”Well, are you gonna get your lazy ass off of me so I can go to my job?”

 

-”Nope”

 

-”Okay. Then I have other choise than to do this” suckade jag och knuffade av honom ifrån mig och ner på golvet.

 

-”Hey!”

 

-”You made me do it!”

 

-”Whatever”

 

Jag stannade till i dörren och vände mig om.

 

-”Are you sure you’re okay?”

 

-”Yeah. I’m good. I might be spending the day with the lads anyway”

 

-”Okay, good. See ya” sa jag och gick ut ur rummet.

 

-”Savannah!”

 

-”Yeah?” svarade jag och tillbaka in.

 

-”......thank you” log han.

 

Jag nickade och log tillbaka, och begav mig till Starbucks.

 

 

När jag kom dit gick jag direkt fram till disken.

 

-”Hi, how may I help you?” log tjejen i kassan.

 

-”Hi, I’m Savannah Lake. I am supposed to be here and help out for a week”

 

-”Awyes, of course! You can follow me”

 

-”Thank you”

 

Vi gick in bakom disken och in i rummet på baksidan.

 

-”Here’s your apron and your name tag you’ll be wearing so people know you’re working here...” sa hon och gav mig sakerna att sätta på mig.

 

-”...and here’s your colleagues, including me. I’m Anna, this is Daisy, Tyra, Camille and Madison” log hon och presenterade tjejerna som jobbade där.

 

-”Hi, nice to meet you” log jag.

 

-”Oh it’s an honor to meet you! I’m like your biggest fan eveeeer!!” utbrast Daisy.

 

Tyra och Camille fick ta tag i henne för att lugna ner henne.

 

-”Hahah, aw, thank you. But now when I’m here I wanna be just Savannah, not a celebrity”

 

-”Gotcha”

 

-”Come with me, I’ll show you how the machines work” sa Anna och drog med mig ut till disken igen.

 

 

När Anna visat mig hur alla olika maskiner fungerar tog hon över disken och gick tillbaka in till skafferierna, och när jag kom in hörde jag pangande, klickande och ljuva röster som sjöng.

 

-”You all sing?” frågade jag överraskat.

 

Camille, Tyra, Daisy och Madison vände sig hastigt om då de inte hört mig komma in.

 

-”Um..yeah. You liked it?”

 

-”I did, it was great. You sing acapella too?”

 

-”Yes sure”

 

-”I wanna try something is that okay?” frågade jag med ett leende. Nu blev jag full av inspiration.

 

-”I guess”

 

-”Great. Just follow me or jump in when you feel”

 

Låt:  http://www.youtube.com/watch?v=aQhTwOgFt9Y

 

”I hopped off the plane at LAX with a dream and my cardigan...” började jag.

 

Sedan hoppade Madison in.

 

”Welcome to the land of fame access, am I gonna fit it...”

 

Sedan så hoppade alla in och det blev till en fantastisk acapella, samtidigt som Camille beatboxade.

 

”Jumped in the cab, here I am for the first time. Look to the right and I see the Hollywood sign. This is all so crazy, everybody seems so famous. My tummy’s turning and I’m feeling kinda homesick, too much pressure and I’m nervous. That’s when the taxi-man turned on the radio and the Jay-Z song was, and the Jay-z song was on, and the Jay-Z song was on...”

 

”So I put my hands up, they’re playing my song, and butterflies fly away. I’m nodding my head like ‘yeah’, moving my hips like ‘yeah’. Got my hands up, they’re playing my song, you know I’m gonna be okay. Yeah-yeah-yeahyeah, it’s a party in the USA. Yeah-yeah-yeahyeah, it’s a party in the USA..”

 

 

-”Omg, that was awesome!” utbrast Daisy och alla jublade och höll med.

 

-”Yes, you guys are great, really!”

 

-”Thank you Savannah!”

 

-”Guys, where are you I need more people out here!” ropade Anna plötsligt.

 

-”Ugh, time to go back to work I guess..” suckade Tyra och tog med oss alla ut.

-----------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Louise säger:

sååå bra!

2013-05-23 | 19:17:10
Julia säger:

JÄTTEBRA!

2013-05-23 | 19:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback