Music Communicate: Kapitel 19.

När vi ätit upp vår mat dök plötsligt Javier upp igen och dukade av. Han var konstigt nog alltid punktlig, som om han hade någon kamera som höll koll på när vi ätit färdigt, eller som om han var en robot. Jag skakade av mig tanken på det när Harry tog tag i min hand och ställde sig upp.

-"I have another surprise" log han och drog mig med sig ut ur bongalown och ner emot vattnet.

-"Please, don't say we're going for a swim.." gnällde jag och gjorde en grimas.

-"Haha, nope"

När vi kom ner till strandkanten fick jag syn på en filt alldeles vid vattnet med en korg och en cd-spelare på. Runtom låg även ett par filtar och massvis med kuddar, inklusive några fler värmeljus.
Vi tog av oss skorna och satte oss på filten. Ur korgen tog Harry fram en stor skål med chokladdoppade jordgubbar och tryckte på cd-spelaren. Ur den strömmade en spansk låt. Jag hade ingen aning vad den handlade om, men den var fin och verkade romantisk. Han kan detta.

-"Tu mano se que fue solo hecha para mi, al tocarla se que fue destinando a ser asi......." nynnade han med i låten.

-"Hm..you know Spanish?" frågade jag och tog en jordgubbe.

-"Yup"

-"Is that suppose to impress me?"

-"Depends. Does it work?" flinade han charmigt.

-"Haha, maybe.."

-"Haha good, 'cause that was my plan"

-"Even though I have no idea of what it's about, I like it"

-"Maybe I can translate it for you sometime, 'cause it's a very romantic song" log han.

-"I'd like that"

-"I know you've never loved the sound of your voice on tape. You never want to know how much you weigh. You still have to squeeze into your jeans, but you're perfect to me.." översatte han medan han nynnade med i låten och kollade mig djupt in i ögonen.

-"..so basically what you're saying is that I'm fat?!" utbrast jag skämtsamt och dödade stämningen.

Harry brast ut i ett sarkastiskt leende och knuffade mig så jag välte ner i sanden. Därefter drabbades vi båda av en skrattattack.

-"Stop! You're killing the romantic stuff!"

-"I'm sorry...so sorry!" fick jag fram mellan skrattattackerna.

 

När vi bådat lugnat ner oss gick vi tillbaka till att äta jordgubbarna och bara prata om allt och inget. Det är det som är så bra med Harry, vi kan prata om nästan vad som helst.

-"So tell me. What did you mean when you said you've 'fixed' the whole paparazzi-thing?" frågade jag nyfiket.

-"Hah, oh well. I went out with a rumor that we'll spend the night att Ozone, together with other celebs that where going there tonight. And I also rented extra security. This big, macho dudes are standing up there and makes sure no one gets here" flinade han och pekade upp emot gatan.

-"Hahah, I'm gonna say it again; You are unbelievable, Styles!"

-"Why thank you, my lady" skrattade han och låtsades lyfta på hatten och buga.

 

Plötsligt svepte en kylig vind över oss och gåshud formades på min kropp.

-"Here, take this love" sa Harry, tog av sig sin kavaj och la den över mina axlar.

-"Thanks, Haz"

-"Tell me a little more about yourself" sa jag och satte mig intresserat upp i skräddare.

-"Haha, are you saying you're interested?"

-"Yes, very" svarade jag rakt och ärligt.

-"Hm, really?" log han. "What do you wanna know?"

-"Oh I don't know, like....um..previous girlfriends or something.." kollade jag lite generat ner i marken. Mina händer blev plötsligt väldigt intressanta.

Harry gav ifrån sig ett dovt skratt innan han svarade.

-"Oh, well, they're so many I don't even know if you can count them" vräkte han skämtsamt ur sig.

Jag gjorde en äcklad grimas och slängde ännu en kudde i huvudet på honom.

-"No, seriously!" utbrast jag.

Han skrattade igen och la bort kudden.

-"Okay, fine. I've had two previous girlfriends"

-"Two? Really?"

-"Yeah, so? You think I'm some kind of manwhore?" skämtade han och försökte se förolämpad ut.

-"Well, sometimes you might wonder..."

-"Heeeyy!"

-"Haha, just kidding. Of course I don't think that about you. You know why?"

-"Why?"

-"'Cause I was the one teaching you how to act around girls, remember?"

-"Haha, yeah I remember. But I actually was good before that too, you know" flinade han.

-"Hah, yeah right..."

-"No, but seriously. I think I've only been in love once before"

-"Really?"

-"Yeah. What about you?"

-"Me too, only once before.."

Jag tystnade och tittade sorgset ner i marken när jag mindes mitt första riktiga förhållande.

-"What happened?" frågade Harry medlidande när han såg min plötsliga reaktion.

-"He...um...he cheated on me with...with my best friend.."

Jag kände hur en tår sakta gled nedför kinden, och hur Harry flyttade sig närmre mig. Han la sin tumme på min kind och torkade ömt bort den tår som lyckats rymma.

-"I'm okay, thanks.." log jag.

Han böjde ner huvudet och jag märkte hur han sökte efter min blick som fallit till marken.

-"I'll never hurt you like that, Savannah.." viskade han och tog min ena hand i sin.

-"I know.." log jag och lyfte upp min blick så den mötte hans. Jag litade på honom.

Jag kände hur jorden rörde sig och mitt hjärta skippa alltför många slag när Harry kom närmre och närmre. Jag slöt mina ögon och tog reda på hur nära han befann sig genom att känna hans andetag emot min underläpp. Hela min kropp var ännu en gång full med gåshud och mina händer låg på hans bröst som rörde sig snabbt upp och ner tack vare den tunga andningen. Han verkade vara lika nervös som jag. Innan jag hann tänka mer kolliderade Harry's mjuka läppar med mina. De passade som pusselbitar. Vi lät lusten och passionen ta över helt och våra tungor dansade en perfekt vals tillsammans. Helt jäkla perfekt. Vart har han varit de hela 18 år av mitt liv?..

------------------------------------------------------------------

Psst, läsare! Följ min nya twitter -->här<--

------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Lisa säger:

Meeeeeer :D

2013-06-23 | 23:43:59
Julia säger:

ÄLSKAR DE! xx

2013-06-24 | 10:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback