Music Communicate: Kapitel 17.

*Savannah's POV*

 

-"So, tell us about Harry" flinade Tyra medans vi torkade av disken.

-"Well.."

-"Like, I know he's hot and all, but what's he like in person?" fortsatte hon.

-"Yeah, tell us all the dirty details!" utbrast Anna.

-"Hahah, I can sure you there's no dirty details at all. We're working together, and that's it guys"

-"Hah yeah mhmkay, more like "working".." blinkade Camille retsamt med ena ögat och alla brast i skratt.

-"Haha oh come on you guys! I'm serious!"

-"Oh please, Savannah! Bullshit! You can't be close to a guy as attractive as that without atleast feel something, and you know it!"

-"Oh really? Well I happen to be able to do that. Just because you guys can't doesn't mean I can't either!"

-"Haha omg , you love him!" utbrast Madison.

-"No I don't!!!"

-"It's so obvious! You're blushing, awwww!!!"

-"I do not!!"

-"Well Savannah, you kinda do. Have a look yourself" fnissade Daisy och räckte mig en liten spegel.

Jag riktade spegeln emot mitt ansikte och fick en liten chock. De hade rätt, jag rodnade. Jag förde försiktigt två fingrar över de rosa fläckarna på mina kinder.

-"Told ya!" sa alla tjejerna i kör och flinade emot mig.

-"asdfghjjkljkldf shut up" svarade jag med ett leende jag inte kunde hålla tillbaka medan jag gav spegeln tillbaka till Daisy.

-"Awwwww she's head over heals!!"

-"I am not! I don't even know him that well yet!"

-"Okay fine..but you have like a superdupermega crush on him!!"

-"...."

-"AWWW!!!"

-"Girls!! Shut your holes, there's actually people in here...!" väste jag och försökte låta allvarlig, men misslyckdes. Attans, nu hade de lyckats träffa en öm punkt.

-"Haha, yeah girls you heard the superstar. Give her a rest and go back to work" skrattade Anna.

'Thank you' mimade jag till henne medans de andra gick tillbaka till jobbet.


Helt plötsligt slogs dörren upp och in nästan ramlade Harry. Han stannade till lite och tog några andetag medan han sökte med blicken över rummet. När han fick syn på mig låste han blicken.

-"When speaking of the devil.." flinade Camille och de andra tjejerna fnissade till.

-"What are you doing here?" frågade jag och kollade undrande på Harry.

Han lugnade ner sig en aning innan han svarade.

-"I followed my dream, as my mum always told me to"

-"What?" kollade jag på honom utan att ha en aning vad han svamlade om.

-"I have to ask you something"

-"Okay? Well, shoot"

-"Okay, listen" log han och tog ett steg längre in i affären.


"I can't keep chasing you around. All of this running just bringing me down, it's got me down. Every time I look at you the angels sing, I hope you hear them too. Oh, I hope you here them too. Got me feeling hypnotized, and girl it makes me feel alive.."

Han stoppade ner händerna i fickorna och log lite oskyldigt samtidigt som han fixade till sina lockar genom att slänga med huvudet hastigt, och gick fram till disken jag och tjejerna stod bakom.

"I'd climb the highest mountain, and I'd sail across the sea. Baby for you I'd do anything. I'd fly up to the moon. I'd paint your gray skies a beautiful blue. Just to get one step closer to you.."

Han hängde sig lite över disken och viftade med ena fingret att jag skulle komma närmre, som om han skulle viska något. Jag böjde mig förvånat fram till honom och då tog han sats och placerade en mycket snabb kyss på min kind. Jag böjde mig tillbaka snabbt i chock, men Harry bara flinade, och från tjejerna kom bara små 'oooh' och 'aww'.

"Don't hesitate there's no better time than now baby, the sky is falling down. Well baby are you down, down, down, down? I could wait forever and a day, just to have you look my way. Look my way yeah. It's in every little thing I do. 'Cause baby I do it all for you.."

Han hoppade upp och började gå uppe på disken samtidigt som han hade blicken fäst på mig hela tiden. Muggar flög av disken runt hans fötter som jag hela tiden försökte fånga innan de dunsade ner i golvet.

-"Harry, stop. Get down from there..!" väste jag ilsket men nervöst när jag såg uppmärksamheten han dragit till sig.

"I'd climb the highest mountain, and I'd sail across the sea. Baby for you I'd do anything. I'd fly up to the moon. I'd paint your gray skies a beautiful blue. Just to get one step closer to you. I will write you a million love songs just to hear you sing. Baby, for you I'd do anything. I'd fight superman just to hold your hand. I have to get one step closer to you.."

Han hoppade till slut ner ifrån disken, men tog då istället tag i en golvmopp som han leendes började dansa runt med som partner. Hans fåniga betéende fick mig att småskratta, men tanken om vad det gällde lämnade mig aldrig. Vad höll han på med? Vad är det han försöker säga mig?

"And now your in my arms, I knew it from the start. That I'd never break your heart. If this ain't love then nothing else is I'd do anything for just one kiss.."

Han släppte plötsligt golvmoppen, gick fram till mig och la händerna på min midja, vilket fick mig att stelna till. Jag tittade blygt ner i golvet och log fånigt eftersom det kändes annorlunda att han stod så nära. Han la två fingrar under min haka och lyfte upp min blick så den mötte hans.

"I'd climb the highest mountain, I'd sail across the sea. For you I'd do anything. I'd plan a picnic on the moon, just for me and you. Just for me and you. I will write you a million love songs, just to hear you sing. Baby, for you I'd do everything. Yeah, I'd fight superman just to hold your hand. Have to get one step closer to you. Just to get one step closer to you".


När han avslutat låten stod han kvar sådär nära mig och sammanflätade våra fingrar innan han började prata.

-"Go on a date with me, Savannah Lake" sa han med en blyg blick och ett gulligt leende.

Jag var rätt chockad så jag blev helt tyst, och jag fick inte fram ett enda ord.

-"Aww, for God's sake Savannah, say yes!!!!" utbrast Tyra.

-"Yeah, you should listen to her. I like her. What's your name, love?" frågade Harry.

-"T---t---Tyra.." stammade hon blygt.

-"Thank you, Tyra. You're a very smart girl" sa han och vände sedan blicken tillbaka till mig.

-"So..?" fortsatte han och kollade nervöst på mig.

-"Well...first of all, I never asked you to chase me around, that was your own decision. And second, you're already holding my hand so there's no need to drag superman down here and fight him" retades jag.

-"Hahah, pleaaaase go on a date with me, and maybe I'll even drag Batman down here to make that happen!" bad han och satte sig ner på knä utan att släppa mina händer.

-"Haha, well that I'd love to see"

-"So, is that a yes?"

Han bet sig i läppen och inväntade mitt svar. Jag vände mig om och tittade bak på tjejerna som gav mig blickar, och sedan vände jag mig tillbaka till Harry.

-"Yes, I'll go on a date with you Mr. Styles" log jag.

Ett stort leende spred sig på Harry's läppar och han ställde sig upp och drog in mig i sin famn. Alla ljublade, tjejerna och till och med alla kunder som sätt allt.

-"Wear something sexy.." viskade Harry förföriskt samtidigt som han nafsade mig lite retsamt på öronsnibben.

-"Dream on, cheeseball!" utbrast jag skrattandes, knuffade bort honom ifrån mig och slog till honom lekfullt över axeln vilket fick honom att brista ut i skratt innan han drog in mig i sin famn igen och gav mig en till kyss på kinden.

--------------------------------------

Psst, läsare. Följ min nya Twitter -->här<--

 


Kommentarer
Julia säger:

Jätte bra! Följer du tillbaka ? pettersssoon heter jag :) xx

Svar: Tack!Absolut :) xx
Moa

2013-06-19 | 22:56:41
Lisa säger:

SJUUUKT BRA! mer mer mer! <3

Svar: Tack, vad glad jag blir! :'D
Moa

2013-06-20 | 21:54:21
Bloggadress: http://oonedirectionfanfictions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback